KIES-Coaching voor Kinderen in Echtscheidingssituaties
9 september

Het programma van KIES biedt korte groepsgerichte begeleiding aan kinderen van 7-12 jaar die te maken hebben (gehad) met de scheiding van hun ouders.

Door KIES-coaching:

• verbetert het gevoel van welzijn van het kind
  • gaat het kind de scheiding beter begrijpen
  • verbetert de communicatie met ouders
  • weten ouders en kinderen beter wat te doen als er problemen zijn

In de KIES-coaching doorlopen kinderen en jongeren het proces van de scheiding: hoe was het eerst, heb je daar nog herinneringen aan – hoe is het nu, wat maak je mee, wat is moeilijk en fijn voor je – hoe zie je de toekomst, wat heb jij nog nodig?

Ze leren hun eigen situatie door middel van werkvormen, handreikingen en tips beter te begrijpen en meer grip te krijgen op hun gevoelens en gedrag en de best haalbare keuzes te maken.

De kinderen en jongeren leren (nog) beter te communiceren met hun ouders en met de loyaliteit naar hun ouders om te gaan.

PRAKTISCHE INFORMATIE OVER DE KIES-COACHING

Hoe ziet de KIES-coaching eruit?

In 8 bijeenkomsten van een uur doorlopen kinderen hun eigen proces van de scheiding onder begeleiding van twee schoolmaatschappelijk werkers die zijn opgeleid tot KIES-coach.

Voor ouders zijn er twee ouderavonden; één voor de start van het programma en één na afloop.

Kosten

Deze KIES-coaching wordt door de gemeenten Maastricht-Heuvelland gratis aangeboden.

Aanmelden & waar en wanneer:

Aanmelden KIES - CJG043

Schoolwebsite door SchouderCom